"Gå över mattan, hästjävel..."

Ungefär så lät mina tankar idag. Mia kom hit med sin fåle för att vi skulle köra lite trab tillsammans (häst och ryttare ska genomföra läskiga moment tillsammans). Vi gjorde en simpel bana, stanna över en bom, gå över en matta och slalom mellan däck. För Mia gick det skitbra, hon kunde köra i repgrimma och allt, men för mig... Blev det lite kämpigt. 
 
Först, Pirat hade jättesvårt att förstå att han skulle stanna över bommen. Han ville bara fara över den och när jag försökte hålla igen bet han bara tag i bettet och drog. Men det riktiga problemet blev den färgglada mattan. Först försökte jag från ryggen, men det gick inte. Sedan försökte jag från marken, men det gick inte heller. Trots att vi rullade ihop den fick jag honom max att sätta en hov på den. 
 
Då bad jag Mia att hämta hoppspöet (som jag borde tagit från början) och med den mot bogen tvekade han knappt. Suck. Aja, nu har jag lärt mig det i alla fall. 
 
Charmerande bild va?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback